Orzechy włoskie.

orzechy

Orzechy  włoskie często określane  są jako ”żywność mózgu ”. Miano to zawdzięczają nie swojemu pomarszczonemu kształtowi, ale temu iż dostarczają  substancji dzięki którym organ ten może sprawnie działać. Zawierają wysokie stężenie kwasów tłuszczowych z grupy omega-3, są bogate w błonnik , witaminy z grupy B, magnez oraz przeciwutleniacze (witaminę E), co korzystnie wpływa na zdrowie.

Orzechy są również źródłem steroli roślinnych, ale głównie jednonienasyconych i wielonienasyconych kwasów  tłuszczowych, które obniżają stężenie złego cholesterolu LDL. Orzechy  włoskie w porównaniu z innymi orzechami zawierają znacznie większe ilości kwasów tłuszczowych omega 3 .

Mimo, że orzechy zapewniają wiele korzyści sercowo-ochronnych, wiele osób unikach ich w obawie przed zwiększeniem masy ciała. Te obawy są bezpodstawne, w  rzeczywistości osoby jedzące orzechy co najmniej dwa razy w tygodniu (nie więcej niż 100g) są mniej narażone na przyrost masy ciała niż te osoby, które nie jedzą ich wcale.

Orzechy włoskie są bardzo dobrym źródłem manganu, miedzi oraz  minerałów, które są odpowiedzialne za  antyoksydacyjną obronę organizmu.

Dodając do swojej diety orzechy włoskie robimy krok w kierunku polepszenia działania układu krążenia. Orzechy włoskie pomagają zapobiegać wysokiemu ciśnieniu krwi. Kwas elagowy –przeciwutleniacz w nich zawarty wspiera układ odpornościowy i działa przeciwnowotworowo.

Orzech ma łagodne działanie przeczyszczające, co jest korzystne w przypadku zaparć. Zawiera witaminy i składniki mineralne, które są doskonałym budulcem mięśni i innych tkanek.

Orzechy pomagają poprawić metabolizm organizmu, zalecane są u pacjentów ze schorzeniami wątroby.

To, co chrupiemy, jest nasieniem, tzw. jądrem, ukrytym pod beżową zdrewniałą pestką, czyli łupiną. W 51,5 proc. orzech składa się z tłuszczu, ma też wysokowartościowe białko (10 proc.), dlatego chętnie jadają je wegetarianie.

Jedz orzechy!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>