Walczymy z sezonowym osłabieniem organizmu!

W czasie sezonowego osłabienia organizmu często samopoczucie jest kiepskie, łapiemy różne infekcje i najchętniej całymi dniami leżelibyśmy na kanapie przed telewizorem. Gdy zmieniają się pory roku zmienia się również przyroda, otoczenie, długość dnia, temperatura, nasłonecznienie. Niektórzy są na te zmiany bardziej, a inni mniej odporni i z tym faktem najlepiej się po prostu pogodzić. Zamiast więc dramatyzować, lepiej zrobić w tym czasie więcej dla siebie, a każdy dyskomfort równoważyć drobną przyjemnością.

Objawy sezonowego osłabienia:
- zmęczenie i senność,
- zaburzenia apetytu,
- apatia, trudności z pamięcią i koncentracją,
- spadek sił fizycznych, zła kondycja;
- obniżona odporność organizmu, częste infekcje, bóle głowy.

Podczas występowania objawów przesilenia najlepiej stosować zdrową dietę, bogatą w warzywa, owoce, orzechy, kasze, pełnoziarniste pieczywo, tłuste ryby, oliwę, zieloną herbatę. Po zimie powinnyśmy oczyścić organizm z toksyn, a więc unikać produktów przetworzonych, smażonych potraw, słodyczy, używek. Kolejną przysługą, jaką sprawimy naszemu organizmowi jest aktywność fizyczna. Wczesna wiosna to dobry moment, żeby wziąć się za nowy sport, kupić karnet na siłownię albo basen, dużo spacerować. O ile to możliwe, powinnyśmy się wysypiać i nieco wrzucić na luz, unikać stresów, poświęcać czas na relaks.

Osłabienie organizmu można także pokonać poprzez sprawianie sobie frajdy. Gdy nastrój spada, dobrze jest się wybrać z przyjaciółkami na kawę i poplotkować. Humor zawsze poprawiają drobne zakupy, zabiegi kosmetyczne, metamorfoza – nowa fryzura czy ciuch sprawią, że zapomnimy, jak przed chwilą było nam źle.

„Cieszmy się z małych rzeczy bo wzór na szczęście w nich zapisany jest.”

Ten wpis został opublikowany w kategorii Rodzina, Zdrowie i uroda, Życie codzienne i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Walczymy z sezonowym osłabieniem organizmu!

  1. ~lilka pisze:

    Artykuł napisany w bardzo ciekawy sposób:) Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>