Niech nas zima się nie ima. Czyli jak nie dać się zimowej melancholii ;)

Krótsze zimowe dni nie zachęcają do spędzania energicznie każdego dnia. Często ze względu na to że dni są krótsze a słońce późno wstaje, nieraz mamy problemy z porannym wstaniem z łóżka. Popołudniami natomiast, ze względu na szybki zachód  słońca brakuje nam energii.  Niesprzyjająca pogoda może powodować, iż chętniej zostaniemy w domu.  Często brak słońca może wywoływać  „zimową melancholię”. Zaburzenia hormonu snu – melatoniny, oraz hormonu energii serotoniny- mogą być odczuwalne takie syndromy jak senność, kłopoty z koncentracją, apetyt na słodycze i węglowodany. Często również pojawia się huśtawka nastrojów i poziomów energii. Na nasze szczęście istnieją sposoby walki z tym samopoczuciem, sposoby które pomogą nam zatrzasnąć melancholii drzwi przed nosem.

Tymi magicznymi sposobami są;
Gimnastyka - aerobik to cudowny pomysł na zimę, gdyż jest to jeden ze sposób na pobudzenie organizmu do produkcji jakże ważnego dla nas hormonu – serotoniny. Niech was nie przeraża zimno czy śnieg za oknami, godzina spaceru, zabawy z dziećmi lub przyjaciółmi na dworze może zdziałać dla Waszego organizmu cuda! Ćwiczenia poprawiają nastrój, zmniejszają stres, redukują poczucie zmęczenia i przygnębienia powodowane krótkimi zimowymi, pochmurnymi dniami.
Odpowiednie odżywianie – Zimną, gdy nie mamy zbyt dużo serotoniny nasz organizm pragnie ją otrzymać z zewnątrz. Wszyscy wiemy że słodycze poprawiają nam nastrój. Jest to związane z tym iż węglowodany powodują w naszym mózgu reakcję chemiczną, która wyzwala serotoninę. Jeżeli więc w zimowe dni macie ochotę na coś słodkiego to czasem może się tak zdarzyć że nie jest to prawdziwy głód odczuwany w żołądku ale ten rodzaj apetytu ma swoje źródło w mózgu.
Jednak po dostarczeniu słodyczy tylko na chwile polepsza nam się samopoczucie, a w niedługim czasie nasza potrzeba słodkości jest jeszcze większa. Jeżeli w Twoim przypadku tak jest spróbuj odwrócić swoją uwagę od czegoś słodkiego i zajmij się czymś innym.
Nocny odpoczynek- nauczyć się traktować sen jako konieczność. Postaraj się wyregulować pory pobudki i zasypiania. Śpij 8 h dziennie. Zbyt długi sen może powodować wzrost poziomu melatoniny we krwi, co z kolei może wywoływać zwiększone poczucie przygnębienia.
Rozpieszczaj się, zadbaj o siebie - zima to okres trudny dla naszego organizmu. Relaksująca kąpiel, spotkanie z przyjaciółmi, słuchanie dobrej muzyki czy oglądnięcie ulubionego filmu na pewno poprawią nastrój.

Brak słońca, szare pochmurne dni, mróz, śnieg albo jeszcze gorsze roztopy – zadbaj wiec o swój organizm! Forever przygotowało gamę produktów, które Ci w tym pomogą są to m.in.
Aloesowy Balsam do Ust - który ukoi Twoje usta i zwalczy skutki działania zimowych warunków.
Aloesowa Emulsja Rozgrzewająca- pomoże na każdy zimowy katar
Herbatka ziołowa z kwiatem aloesu – jest ona wolna od kofeiny, receptura łączy w sobie kojące aromaty w tym – goździki, skórkę pomarańczową, cynamon. Pięknie pachnie i pobudza do działania.

A jeśli kąpiel to…
Relaksujące sole do kąpieli – biorąc aromatyczną kąpiel!

Niedługo już artykuł o relaksujących produktach Aroma Spa!

Zima to okres krótszych dni i braku słońca, ale należy pamiętać, że po zimie na pewno przyjdzie piękna wiosna, gdzie wszystko będzie budzić się do życia!
Stosując zalecenia wyżej opisane zima może Ci sprawić dużo frajdy i upłynąć bez większej melancholii.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Rodzina, Zdrowie i uroda, Życie codzienne i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>